joi, 25 octombrie 2012

Pătură albastră cu romburi


Am cusut o altă păturică cu pătrate (quilting). Vatelină nu am avut, dar am avut o păturică mai groasă pe care am folosit-o pe post de vatelină.
Quiltingul este cusătura formată din 3 părți:  două bucăți de materiale și ceva mai gros între, vatelină de obicei. Materialul de deasupra este format din mai multe bucăți de materiale.
Quiltuitul are rolul de a menține  cele trei straturi ale sandwichului bine unite. Cele trei straturi trebuie bine întinse și netezite ca să nu apară cute și alte denivelări.
După ce starturile sunt cusute împreună, pătura se finalizează cu  altă bucată de material care este îndoită și cusută pe marginile păturii, ca un chenar.
   Nu mi-a fost deloc ușor să cos pătura aceasta, mi s-a părut mare pentru mica mea mașină de cusut.
 Îmi place mult această artă a cusutului, și sunt dornică să experimentez și să învăț lucruri noi, chiar dacă aceasta necesită efort și transpirație...Rezultatul este întotdeauna satisfăcător!

Pentru acest proiect am folosit:
§        Materiale
§        O pătură mai veche
§        Foarfecă
§        Cretă croitorie (uneori folosesc marker)
§        Ace de gămălie
§        Ace de siguranță
§        Mașină de cusut
§        Călcător și masă de călcat
§        Ac și ață

Cum am porcedat:
Am tăiat pătrate de 15 cm / 15 cm.
 Am călcat un pătrat pe diagonală, l-am pus peste un altul și am cusut de-alungul liniei pe care apretatul a făcut-o, și într-o parte, și într-alta. 
Apoi am tăiat de-alungul diagonalei lăsate de călcător.

 Astfel mi-a ieșit un pătrat cu două triunghiuri în el.



 Am făcut la fel cu toate pătratele, combinând materialele între ele.

    Am luat apoi câte patru din pătratele formate, identice, și am așezat triunghiurile de aceeași culoare una lângă alta, două sus, două jos, pentru a forma un romb și le-am cusut. Așa am făcut cu toate pătratele, am cusut pătrate mai mari cu romburi în ele.

            Am cusut apoi între ele toate pătratele cu romburi, iar pe margini am mai cusut o fâșie de material, ca bucata de quilting să fie de aceeași dimensiune cu pătura pe care o aveam.

Am așezat sandwichul bine pe podea, adică dedesupt bucata de material cu fața în jos, pătura care ținea locul vatelinei și bucata de material cu romburi. Le-am prins cu ace de siguranță, și le-am cusut din loc în loc cu acul și ața (nu am putut să cos la mașină, era prea mare).
 Pe margine am cusut apoi mai o fâșie, pentru a finaliza păturica...fâșia am îndoit-o în două, am călcat-o și am cusut-o pe margine.



     
       



        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu